Tego nienawidzę

Temat: Nie odpala jak silnik całkiem się schłodzi
Wtam!

Tydzień temu kupiłem Volvo v40 1.9TD, niby wszystko ok tylko że jak się zrobiło zimno (ostatnie kilka dni) nie chce odpalić jak się całkiem schłodzi silnik. Ale nawet jak go zgasze to po 2-3 godzinach odpala spokojnie gdyż silnik jest jeszcze minimalnie ciepły.
Więc kompresja chyba w porządku? Autko nic praktycznie nie kopci, chmury dymu po odpaleniu niema, jest mała chmurka. Silnik jest mocny, nic nie muli.
Dzisiaj po nocy odpalił za drugim razem po 2-3 sekundach (w nocy było -2'C), a wczoraj nie chciał odpalić po 7 godzinnym postoju (temperatura była powyżej 0) kręciłem ok 5 min.

Jest tak że odrazu odpala, łapie 500obr./min i gaśnie, wszystko trwa 1-2 sek.

Co to może być??? swiece chyba nie... nie chce nawet myśleć o niskim sprężaniu, jaki wogóle może być koszt uszczelnienia silnika? wymiana głowicy?
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=12587



Temat: Uszczelka pod głowicą
No i stało się, volvo v40 1.9TD zdechlo. Pierwszy raz problem pojawil sie gdy nie moglem odpalic autko przy temp. -8st C, pomyslalem swiece i po sprawie. Wiadomo laweta do mechanika i robi. Kazalem wymienic olej, plyn w chodnicy oraz swiece. Zaraz po wymianie plynu chlodniczego okazalo sie ze jest to kisiel koloru czarno zielonego. Zalalismy nowy olej i plyn chloniczy. Odebralem autko i przejechalem doslownie 3 skrzyzowania jak silnik zaczal chodzic jak traktorek, klekot byl nie do wytrzymania. Dojechalem na pobliski parking sgasilem silnik i .... koniec. Uszelka pod glowice padla i rozstrzelnil sie silnik.
Chcialem przestrzec wszystkich zeby nie bagatelizowali takich objawow jak olej w plynie choldniczym.
Napiszcie prosze o waszych przezyciach z uszczeką i ile was to kosztowalo.
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=16750


Temat: [V40] Głowica volvo 460 do v40 1.9td????
Witam!!! Jak większość napotkał mnie problem pękniętej głowicy w mojej v40 1.9 td 98r czyli silnik 90KM!!!
Przejrzałem chyba całe to forum i było wspomnienie o głowicach z reno 19 że nie pasują ale nikt nie wspominał o silniku z volvo 460 1.9 TD intercooler on też ma 90KM głowica wizualnie chyba taka sama (ale to tylko chyba) a ja potrzebuje pewnosc że by pasowała!!! Czy ktos kiedys wkładał cos takiego do tego silnika lub wie cos na ten temat??Jak to wszystko wygląda???

A tak przy okazji piszecie że lepiej kupić używke niż regenerowac, a przeciez używka to to samo co mi własnie poszło czyli za 500km też moze pójśc a jednak regenerowana ma zaspawane wszystkie osłabienia!!!

Prosze o pomoc z tą głowica czy moge ją zakładac??
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=13055


Temat: [Volvo V40 1,9td '98] - spadek płynu chłodniczego
Witam, Mam volvo v40 1.9td 1998r. Od dłuższego czasu zauważyłem spadek poziomu płynu chłodniczego, w sezonie letnim nie jest on duży ale w sezonie zimowym płyn ucieka bardzo intensywnie. od wakacji wlewam już trzeci, 5 litrowy baniaczek płynu. Wiele razy sprawdzałem i nie ma żadnych oznak aby płyn wylewał się ze zbiorniczka, nie pozostawia żadnych plam na ziem. Ostatnio zauważyłem też że diesel kopci na fioletowo i to bardzo. Nie stracił mocy, pali normalnie, obroty też. Sprawdzałem sterownik do popy wtrysku ale jest w porządku. Nie wiem co jest tego przyczyną???
Czyżby głowicą
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=6495


Temat: PROBLEM Z CHŁODZENIEM 1.9D Wyrzuca płyn itp
Niestety Kolego ewidentnie jest to uszczelka pod głowicą. Miałem dokładnie ten sam problem z wyrzucaniem płynu w volvie v40 z podobnym silnikiem 1.9TD. Skończyło się niestety na uszczelce, a u Ciebie dodatkowo dostaje się olej do płynu więc mało prawdopodobne, żeby mogło to być coś innego.
Źródło: 206club.net/showthread.php?t=64216


Temat: GŁOWICA
Witam Wszystkich!!!
Mam Volvo V40 1.9TD i uszkodziła mi się głowica.Jeżeli ktoś miał by jakie kolwiek info.na temat używanej głowicy do kupienia to proszę o kontakt.Z góry Dziękuję i Pozdrawiam!!!
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=2301


Temat: [90KM] olej w zbiorniczku wyrownawczym
W marcu tego roku kupiłem Volvo V40 1.9TD 90KM z końca 1997 roku przy zakładam kręconym liczniku 184 000 km. Dwa dni temu nie mogłem odpalić ponownie auta po przejechaniu około 12 km (droga do sklepu), okazało się po zaholowaniu auta do autoelektyka że urwał się rozrusznik, który uszkodził przewód odprowadzający olej z turbiny. Rzecz nie łatwa do zdobycia jednak udało się i po założeniu wszystko wydawało się być w porządku. Jednak przed wyjazdem z kanału postanowiłem sprawdzić poziom płynów ponieważ doszło do wycieku. Okazało się że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego znajduje się olej. Diagnoza była prosta, a więc zapewne to uszczelka pod głowicą. Postanowiłem jednak zabrać auto do innego warsztatu aby to sprawdzić. Panowie zaczęli od sprawdzenia układu związanego z turbiną. Tu pojawia się pierwsze pytanie: Czy turbina może mieć jakiś związek z tą przypadłością? Następną czynnością było sprawdzenie układu chłodzenia, spuszczono płyn z chłodnicy i okazało się że nie było w niej oleju a jedynie sam płyn choć przewód łączący zbiorniczek z chłodnicą był uwalony olejem. Zrobiono zatem test i wyczyszczono dwukrotnie "Ludwikiem z wodą" cały układ chłodzący i włączono silnik. Niestety po zagrzaniu gdy załączył się wiatrak pojawił się też olej. Proces przerwano. Wiem zatem że musi to być uszczelka w gorszym wypadku uszkodzona głowica. Pojawia się zatem kolejne pytanie, czy są widoczne i pewne objawy związane z uszkodzona głowicą (np. dymienie spod pokrywy itp?) U mnie nie było grzania, dymu. Mechanicy podjęli się wymiany wszystkich uszczelek, kompletnego rozrządu z pompą wody oraz trzykrotnego płukania układu chłodzenia. Głowica będzie planowana. Kupiłem części porządnych firm aby ten rozrząd i uszczelki wytrzymały jak najdłużej. No i wymienione będą też śruby. Kolejne pytanie dotyczy czy mogą się pojawić inne problemy, czy może być coś jeszcze odkryte poważnego w samym silniku, co taki wyciek oleju do zbiorniczka mógł jeszcze zniszczyć. Dodatkowa wymiana oleju i filtrów, a na wszystko co związane z naprawą gwarancja na 60000 km. Prosze o pomocne posty zwrotne.
Bardzo dziękuje za fachową pomoc.
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=14921